O Pr@awie na Kawie: BIG DATA

piątek
25.10.2013 9:30 - 11:30

Pierwsze spotkanie z cyklu O Pr@awie na Kawie.

Big Data / Little Data i konsumenci

Im więcej przedsiębiorca wie o swoich klientach lub potencjalnych klientach, trendach na rynku, wzorach zachowań klientów tym …

  • lepiej – dla przedsiębiorcy – oznacza to produkty i usługi trafiające dokładnie w potrzeby konsumentów, sprofilowane produkty – dla jednego wyższe ubezpieczenie samochodu, dla innego korzystnie oprocentowania pożyczka, sprofilowane, właściwie opublikowane reklamy, pomocne rekomendacje zakupowe, itp.
  • lepiej – dla klienta – otrzymuje produkty, których potrzebuje: Czy lepiej jest dostać reklamę promocji butów do biegania, gdy lubimy biegać, czy nowych spławików, jeżeli nie wędkowaliśmy i wędkować nie zamierzamy? Jeżeli klient będzie miał dostęp do swoich danych – np. sposobu korzystania z mobilnego internetu może podjąć decyzje o zakupie innego pakietu, ograniczyć korzystanie z sieci mobilnej; sposobu zużycia energii elektrycznej w domu (smart metering) może podjąć decyzje o wymianie żarówek, sprzętu itp.
  • gorzej – dla przedsiębiorcy – oznacza ryzyko zarzutu śledzenia konsumentów (wielki brat), konieczność starannej ochrony zbieranych informacji, ryzyko błędu w algorytmie badającym zebrane dane – konsument dostaje sprofilowaną ofertę, ale profil jest błędny = zawiedziony konsument
  • gorzej – dla klienta – koniec prywatności, koniec tajemnic – Czy użytkownicy internetu, posiadacze telefonów komórkowych, inteligentnych liczników w domu chcą, żeby każda ich czynność była skrzętnie odnotowana – każdy like, każda odwiedzona strona, każdy zakup, każdy komentarz, każdy mail, każde kliknięcie, każdy wykonany telefon, każde połączenie z siecią przez komórkę (skąd, o której?), każde włączenie lodówki o 3 w nocy?

 

To ogólny zarys problematyki big data i little data w relacji z konsumentami.
Zagadnień są dziesiątki. Chcemy spotkać się i porozmawiać o kilku z nich:

1) Czy i jak mówić klientom o zbieranych o nich danych? Co zrobić jak algorytm zadziała źle?
2) Zbieranie jakich danych wymaga zgody zainteresowanego? Jakie dane można zbierać bez zgody? czyli problematyka danych osobowych, danych zanonimizowanych, cookies i web-bugs.
3) A może konsumenci powinni zarabiać na obrocie swoimi danymi, nawet jeśli są zanonimizowane (jaki jest status prawny danych osobowych, danych zanonimizowanych, cookies)?
4) Czy algorytm nie służy tylko do odwzorowania schematów – gdzie miejsce na wykreowanie nowych potrzeb konsumentów?

WIĘCEJ O SPOTKANIACH NA WWW.OPRAWIENAKAWIE.PL

Wydarzenie na facebooku – tutaj.

Zapraszamy!

O Pr@awie na Kawie: BIG DATA

Lokal przy ul. Andersa 29 oraz ul. Jazdów 3/12
jest wykorzystywany na cele kulturalne
przez Projekt: Polska dzięki pomocy Miasta Stołecznego Warszawy – Dzielnicy Śródmieście.

Warszawa Śródmieście

Materiały ze strony są dostępne na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa 4.0
(o ile nie jest to stwierdzone inaczej). Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Projekt: Polska.
Creative Commons License

Projekt: Polska
☀ szota.biz