Anonimowi, wolni użytkownicy sieci czy sprofilowani odbiorcy usług internetowych?

środa
26.06.2013 18:00

Fundacja Panoptykon zaprasza na spotkanie Anonimowi, wolni użytkownicy sieci czy sprofilowani odbiorcy usług internetowych? Wspólnie z zaproszonymi gośćmi będziemy dyskutować o profilowaniu w kontekście komercyjnym: czy rzeczywiście firmy oferujące nam swoje usługi lepiej od nas wiedzą czego potrzebujemy; a jeśli tak, czy jest to problem?

Kto decyduje o tym, co znajdujemy w Internecie?

W erze powszechnego dostępu do ogromnej ilości danych, hasło “kto ma informację ten ma władzę” wyczerpało się. Dziś władzę i pieniądze ma ten, kto nie tylko posiada dane, ale przede wszystkim potrafi je analizować. Jedną z metod takiej analizy jest profilowanie, czyli wyciąganie z masy danych istotnych korelacji statystycznych, które mogą pomóc w odgadywaniu naszych cech i wzorców zachowań.

Profilowanie ma być szansą na stworzenie idealnej relacji między klientem, a firmą: zamiast zasypywać spamem przypadkowych użytkowników, firma może dotrzeć ze swoją ofertą do tych klientów, którzy faktycznie są nią zainteresowani. Każdy dostanie to czego chce: klient – produkt, którego potrzebował, firma – klienta, który chce płacić za jej usługi.

Wszystko się zgadza, dopóki zakładamy, że każdy internauta to konsument, który w Internecie chce przede wszystkim zrobić zakupy i szuka systemu, który mu w tym pomoże.

A co z tymi, którzy nie chcą być “idealnymi klientami” i dzielić się informacjami o swoim stylu życia z agencją reklamową? Co z sytuacją, w której nasz profil konsumencki okaże się niezbyt atrakcyjny i np. bank nie zaproponuje nam kredytu; albo na tyle atrakcyjny, że linie lotnicze zaproponują nam droższy bilet? Czy na internetowym rynku mamy jeszcze prawo pozostać anonimowi?

Wydarzenie na facebooku – tutaj.
Zapraszamy!

Anonimowi, wolni użytkownicy sieci czy sprofilowani odbiorcy usług internetowych?

Naszymi gośćmi będą:

  • Piotr Prajsnar – prezes zarządu Cloud Technologies S.A., firmy dostarczającej rozwiązania oparte na modelu przetwarzania danych w chmurze
  • Maciej Samcik – dziennikarz działu ekonomicznego Gazety Wyborczej
  • Jacek Wójcik – badacz zastosowania nowych technologii w marketingu, wykładowca Szkoły Głównej Handlowej
  • Michał „rysiek” Woźniak – prezes Fundacji Wolnego i Otwartego Oprogramowania, członek-założyciel Warszawskiego Hackerspace’a

 

Spotkanie poprowadzi Katarzyna Szymielewicz, prezeska Fundacji Panoptykon.

Lokal przy ul. Andersa 29 oraz ul. Jazdów 3/12
jest wykorzystywany na cele kulturalne
przez Projekt: Polska dzięki pomocy Miasta Stołecznego Warszawy – Dzielnicy Śródmieście.

Warszawa Śródmieście

Materiały ze strony są dostępne na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa 4.0
(o ile nie jest to stwierdzone inaczej). Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Projekt: Polska.
Creative Commons License

Projekt: Polska
☀ szota.biz